Pages

Thursday, April 14, 2011

Surat Ugutan??!!

Dalam suasana ujan baru nak mula meruntuhkan diri itu, kami berlari-lari anak-anak menuju ke rumah ku syurga ku…huhuhu.!! Ntah macam mana ntah…aku tetiba teringin pulak membuka peti pos tue…(sebenarnya memang aku lah yang paling rajin nak check dalam peti tue…ada ke tak surat untuk kamu walaupun kami baru di sini…)..

Dalam kegembiraan membuka peti surat tue…alangkah terkejut apabila menerima sepucuk surat…haaa…..surat ugutan??!!! (dalam keadaan cuak semua nyer…termasuklah aku…=p)

Perggghhh!!! Ini bukan surat ugutan rupanya…tetapi surat yang mendatangkan kemarahan ini…kurang ajar kepada pengirim surat tue…sungguh tak sopan kata-kata nyer…

Nak tahu apa kandungan surat tue….

Haa…ini dier…

Hoii!! Anak dara (kalau masihlah)…

…ayat yang mula ini jer dah mendatangkan kemarahan…kurang ajar betoii.. Nampak sangat pengecutnya…kalu berani datang depan la…

Tak reti2 ke nak tutup tingkat ke…

(dia salah eja…sebenarnya maybe dia nak tulis “tingkap”… Nampak sangat tak blaja tinggi…eja pun salah..)

Kandungan seterusnya….tak dapatlah aku nak citer kan kerana agak tidak sopan diperkatakan di blog aku yang suci lagi murni nie…(dah macam iklan minyak sawit Sri Murni da…). Koang faham-faham la….citer sal tingkat tingkap nie…

Sebenarnya…Orang yang tak sopan tue…nak tegur kitorang…supaya bersopan…padahal nyer…dia sendiri pun tak sopan…. Kenapalah tak tego baik-baik kan.. Dah la nak tego…pastu main hoii—hoii plak… tampo kang baru tau….membara hati aku!!

Hmm….takpe lah….kami serumah menerima teguran tue walaupun tak sopan cara nyer…

Bukan surat ugutan sebenarnya….surat layang….yang terbang melayang-layang sampai ke peti surat rumah mewah kami…hahahhaa..

 

p/s : mybe kena jaga sikit tingkah laku sebagai gadis Melayu..

0 comments: