Pages

Sunday, April 10, 2011

Laptop Dah Okey!!

 

Alhamdulillah…akhirnya laptop aku dah okey pun. Dah bole dibawa pulang..

Mula-mula dibenarkan bawa pulang tue…aku memang puas hati kat bab kipas yang orang kedai tue tukar…tapi bila masuk kat part program windows pulak..

Ada yang aku tak puas hati….coz macam ada yang tak kena dengan laptop aku… Ada ke patut, aku nak guna internet pun kena certified dulu website…baru bole open…pastu….banyak pulak tue plugin yang belum update lagi dalam internet tue..

Ditambah pulak dengan banyak software yang takde….aku kena install sendiri  coz orang kedai tue kata…dia tak ader banyak software..

Adeehhhh!!! Masalah…memang aku tak puas hati la.. pastu petang keesokkan harinya…aku gi semula kat kedai tue…minta dia check balik.. Bila dia check tue…ada yang part dia tak tahu…adeeehhh!! Ada ke patut macam tue…

Bila bawa balik semula laptop kat umah….sekali lagi aku memang tak puas hati…aku pun terus minta mY Rumate tanya dia punya makcik tentang kedai laptop yang makcik dia selalu gi if laptop problem..

Dengan serta mertanya…malam tue juga aku ajak housemate aku gi kat sana….coz memang tahap ketidakpuasan hati aku tue di tahap maksimum.. Rasa nak format balik laptop tue..

Nasib la bila sampai kat kedai komputer tue….lepas aku terangkan kat orang kedai tue apa yang berlaku kat laptop aku nie….diorang pun dok ckeck la…

Sampailah kat pukul 12 lebih malam jugak la aku berada kat kedai tue….akhirnya… Alhamdulillah…selesai jugak masalah laptop aku tue dan yang paling penting tak payah format….kalu tak melayang lagi la duit aku RM 60.00 pulakkk…

Hahahaha….maka malam tue dapat lah aku tido dengan lena nyer kerana harta kesayangan aku tue berada dalam keadaan sihat walafiat…

tamat….

cetusan ikhlas : L3en a.k.a eFA

 

p/s : Nak tahu tak…orang kedai komputer yang kali kedua aku pergi tue…rupa-rupanya… Mereka tue bekas askar…dah pencen n buka kedai komputer… Hmm…apa lagi memang kenalah aku. Malam tue pula dengan tak sengaja nyer aku gi pakai baju Palapes plak…hmm…memang elok sangat lah… Terus masuk kepala…n dapat harga diskaun…sebab Satu Geng!!!

0 comments: