Pages

Monday, February 21, 2011

Niat Ku…

 

…Niat aku cuma satu iaitu membalas jasa kedua-dua orang tua ku…walaupun aku tahu aku tidak mampu membalasnya…kerna begitu besar dan tidak ternilai segala apa yang pernah mereka lakukan terhadap ku..

Aku bahagia dilahirkan di dalam keluarga ini…walaupun aku hidup dalam keserdahanaan…namun kami tetap bahagia bersama n hidup penuh kasih sayang.

Niat aku melangkah keluar dari umah adalah untuk mencari rezeki yang halal dan mengumpul duit bagi membantu ibu dan keluarga aku…kerna mereka banyak membantu aku dahulu ketika aku menuntut ilmu demi masa depan aku..

Kini…aku mula mengenal erti mencari rezeki dan bekerja di bawah penguasaan orang lain…mengenal erti “Pekerja”. Aku bertuah kerana aku telahpun mendapat pekerjaan setelah tamat pengajian dan bertambah bertuah kerna aku bekerja di sektok kerajaan iaitu Badan Berkanun. Punya masa depan yang cerah…InsyaAllah.

Semoga aku tabah di sini dan bekerja dengan niat yang betul iaitu.. “Hanya Dengan NAma mu, Ya Allah…aKu Mohon keRedhaan Mu Dalam Setiap Langkahku…amin”.

cetusan ikhlas – L3en @ eFa

0 comments: