Pages

Sunday, May 1, 2011

Pulang Ke Kampung Halaman…

Entry kali nie aku nak share citer aku pulang ke kampung halaman semperna cuti Hari Pekerja pada 01 Mei 2011 yang jatuh pada hari Ahad dan dibawa ke hari Isnin… Alhamdulillah…ditambah aku amek cuti pulak hari Selasa… Seronok gilerrr!!!

Alhamdulillah…aku selamat juga pulang ke kampung halaman… Dapat cuti empat hari pulak tue…bukan selalu nak dapat cuti lama macam nie.. Masa inilah nak rehat2 bersama family tersayang.. Jumpa mak, abg chik, abg apis n adik…kebetulan cuti hari pekerja kan.. Akak sulong aku pun balik…bole la berkumpul adik beradik.. Seronok rasa nyer..

Yang paling besh…nak tahu apa yang paling besh sekali bila dapat balik umah nie…hmm…yang lain dan tak bukan lagi adalah dapat makan makanan kesukaan yang dimasak oleh mak kesayangan.. Pergggghhhh!! Tak bole digambarkan dengan kata-kata betapa sedapnya…apabila dapat makan masakan bonda tersayang n tercinta… Saaaayyyyyaaaaannnngggggg Emak.. Mmmmmuuuaaahhhhh!!! (^_^)

Balik2 jer aku lepak n borak2 dengan mak tersayang…macam2 citer aku citer ngan dier coz dah lama tak borak2 n “jual minyak”…bak kata Abg Chik aku arr!! Kalu aku borak jer dengan mak…mula lah dier cakap aku jual minyak…nampak sangat jeles nyer…huhuhu!!

Dan macam biasa lah mak aku jadi pendengar yang setia n baik…dengar sumer citer yang aku citer kat dier…sampai bagi pendapat lagi.. Dari citer kat umah sewa…sampailah kat opis…dibawa pula dengan karenah2 kawan2 kat opis….sehinggalah citer pasal si Jantung Hati aku tue…sumer nyer aku citer dengan mak aku.. Bukan apa…sajer nak dier tahu perkembangan terbaru aku kan….hahahaha!! Macam artis lah pulak kan… =P

Apa-apa pun aku memang hepi dapat share citer dengan mak aku… Thanks mak coz daripada dulu menjadi pendengar yang setia dan emak yang terbaik di dunia.. Akak sayang mak sangat2 tau… Mmmuaaahhhhh!!

Haa…sampai kat sini dulu lah entry aku sal aku balik kampung nie.. Kalu nak ikutkan memang panjang lagi aku nak tulis nie…but nanti terlalu panjang pulak entry aku nie…tak larat pulak koang nak baca kan… huhuhuhu!! Bersambung di entry yang lain pulak… (^_^)

cetusan ikhlas : L3en a.k.a eFA

0 comments: